Întrebări frecvente

Descoperiți întrebările în partea jos sau solicitați un răspuns la întrebare folosind formularul de mai jos.

Cum să alegi o companie de consultanță?

Nu există lipsă de consultanți. Veți găsi persoană care lucrează pentru o companie celebră, pe cel care a cumpărat o franciză bine cunoscută și o grămadă pe care nu ați auzit niciodată. Deci, cum poate un proprietar de afaceri să aleagă consultanții potriviți pentru nevoile sale?

Mai jos sunt 7 sugestii care ar putea să tea jute să faci alegerea corectă.

Stabilește-ți obiectivele

Aveți nevoie de o planificare strategică pentru a vă stabili cursul pentru viitor? De coaching-ul executiv pentru a spori eficiența și capacitatea de conducere? De evaluări pentru reducerea cifrei de afaceri și îmbunătățirea performanței? De instruire privind leadership pentru a transforma jucătorii B în A (lideri)? Să lucrați cu o persoană sau cu întreaga echipă de conducere?

Începeți procesul prin definirea exactă a tipului de asistență de care aveți nevoie. Dvs căutați rezultate, așa că clarificați-vă ce așteptări aveți.

Atrageți atenția la experiență

Cei mai buni consultanți au fost în jurul blocului de câteva ori. Vreți să valorificați experiența lor vastă cu alți oameni, companii și industrii pentru a maximiza impactul asupra situației dvs. Consultanții mari au abilitatea de a vedea modele și de a aduce atât abordări confirmate cât și gândirea din afara cutie (outside-the-box) la provocarea dvs.

Fiți siguri că vă potriviți

Relația de consultanță ar trebui să fie una foarte apropiată. Acest lucru se întâmplă numai atunci când există un raport deschis și pozitiv. Petreceți timpul pentru a vă cunoaște potențialul consultant. Uitați-vă în felul acesta: voi doi veți merge împreună într-o călătorie lungă. Asigurați-vă că sunteți compatibili, astfel încât să vă bucurați de plimbare.

Solicită recenzii

Consultanții buni au o lungă listă de clienți fericiți. Discutați cu clienții actuali și anterioari pentru a afla mai multe despre experiența acumulată și despre cât de eficient a fost în realitate.

Atrageți atenție la preț

Unii consultanți  taxează per oră. Alții insită pe un angajament îndelungat. Asigurați-vă că ați înțeles în ce joc intrați, astfel încât să nu apară surprize la sfârșitul lunii.

Analizează abordarea lor

Există consultanți care folosesc o metodologie standardizată așa cum este dictată de franciza la care sunt afiliați. Alții evaluează fiecare situație unică și folosesc o gamă largă de instrumente pentru a crea o soluție personalizată. Asigurați-vă că consultantul dvs. folosește o abordare care să vi se potrivește.

Angajament pentru întîlniri

Unii consultanți stabilesc întîlniri față în față pentru  o oră, de două ori pe lună. Alții stabilesc întîlniri pentru câteva ore, câte o dată pe lună. Unii utilizează apeluri video pentru a elimina călătoriile și pentru a ajusta timpul de întâlnire. Indiferent de format, asigurați-vă că vă angajați nu numai pentru întâlnire, ci și pentru a aloca timp necesar pentru a lucra la noile abilități.

De ce este bine să fii certificat ISO?

Certificarea în cadrul unui sistem de management al calității precum ISO oferă numeroase beneficii proprietarilor de afaceri mici.

Afacerea dvs. devine, în general, mai eficientă și mai productivă, oferindu-vă un avantaj față de concurenții dvs. De asemenea, vă puteți bucura de avantajele de marketing de la certificarea ISO, deoarece puteți reasigura clienții că afacerea dvs. respectă cele mai înalte standarde de calitate.

Iată alte avantaje cheie:

  • Toate procesele sunt evaluate, standardizate și explicate personalului
  • Formarea de noi angajați este mult mai ușoară
  • Problemele sunt detectate mai rapid și soluțiile sunt îmbunătățite
  • Îmbunătățirea satisfacției clienților
  • O mai bună înțelegere a nevoilor clienților
  • O mai bună percepție a companiei dvs.
  • Furnizorii devin mai degrabă parteneri
  • Îmbunătățirea comunicării
  • O mai bună cunoaștere a companiei dvs. de către angajați
  • Îmbunătățirea participării angajaților

Pe plan intern, vă ajută să definiți obiective clare și vă obligă să le revizuiți. De asemenea, îmbunătățește comunicarea prin definirea proceselor dvs. și ajută la reducerea produselor neconforme. Reducerea neconformităților uneori eliberează capacitatea. De asemenea, vă ajută să abordați cauzele problemelor existente sau potențiale prin acțiuni corective. În general, ISO îmbunătățește definirea sarcinilor (cine și ce face), îi motivează pe angajați să îmbunătățească sistemul și să-i mobilizeze în jurul obiectivelor.

Cum obțin certificarea?

Înainte de a obține certificarea, va trebui mai întâi să dezvoltați,  să documentați procesele de producție și implementarea procedurile corecte pentru a vă asigura că vă puteți menține standardele de calitate.

Iată patru pași esențiali pentru a deveni o afacere certificată ISO.

  1. Elaborarea sistemului de managment
  • Identificați procese de bază sau business
  • Documentați procesele prin implicarea angajaților
  • Revizuie, aprobă și distribuie documentelor celor ce au nevoie de informație
  • Identifică și analizează riscurile și oportunitățile pentru afacere
  1. Implementează sistemul de management
  • Asigurați-vă că procedurile sunt efectuate așa cum sunt descrise în documentația dvs.
  • Asigurați-vă că angajații sunt instruiți corespunzător pentru sarcinile pe care le îndeplinesc.
  • Creați  sisteme eficiente de raportare pentru a acoperi inspecția, testarea, acțiunile corective,  analiza efectuată de management, monitorizarea obiectivelor, tehnicile statistice și așa mai departe.
  • Monitorizați eficiența proceselor dvs. prin utilizarea datelor măsurabile, acolo unde este posibil.
  • Revizuiți și luați măsuri pentru îmbunătățirea domeniilor necesare.
  1. Verificați dacă sistemul vostru este efectiv
  • Efectuați auditul și revizuiți procesele și sistemul privind conformitatea și eficacitatea acestuia.
  • Observați, discutați cu oamenii și uitați-vă la înregistrările eșantionate.
  • Identificați și raportați punctele forte și punctele slabe ale sistemului de management.
  • Implementați măsuri corective conform cerințelor.
  1. Înregistrează sistemul
  • Selectați organismul de audit corespunzător pentru înregistrarea externă.
  • Trimiteți documentația sistemului de management pentru examinare pentru a se asigura că respectă standardul aplicabil.
  • Pregătiți-vă spre examinare de către un auditor extern pentru a confirma că cerințele sistemului sunt îndeplinite și că sistemul de management este implementat în mod eficient.

Cum alegem un organism de certificare ISO?

La fel ca in oricare alt domeniu de activitatea si in domeniul consultantei si certificarii ISO exista un numar foarte mare de companii care incearca sa castige cat mult teren pe piata, prin diferite procedee.

Este importanta nu doar alegerea unei firme de consultanta in implementare ISO, ci si alegerea unui organism de certificare ISO, fiind o parte esentiala a procesului de certificare ISO.

Top Consulting ofera clientilor sai asistenta in alegerea organismului de certificare, avind grija ca acesta sa corespunda tuturor cerintelor legale, internationale, dar si nevoilor clientului. (piata de desfacere, limba vorbita, calificarea auditorilor, etc)

Decizia finala in alegerea companiei de certificare ii apartine clientului, de aceea pe linga recomandarile firmei de consultanta este bine sa mai tineti cont de urmatoarele sfaturi in ceea ce priveste alegerea organismului de certificare ISO:

  • În primul rînd nu trebuie sa fie conflict de interese, nici cu compania dvs, nici cu compania de consultanta, nici cu alta parte interesata.
  • În al doilea rînd trebuie sa se stie daca organismul de certificare este acreditat de catre o asociatie/organizatie de acreditare competenta. Daca o companie care nu este acreditata va ofera certificatul ISO acesta nu are valabilitate si de exemplu participarea la licitatii nu este posibila. Orice organism de certificare poate emite un Certificat ISO, dar numai cele emise de organismele acreditate sunt recunoscute, deci sunt valabile. La alegerea organismului de certificare, trebuie sa se solicite de la acesta dovada acreditarii sale de catre un organism de acreditare recunoscut.
  • In al treilea rînd organismul de certificare ales trebuie sa demonstreze ca este acreditat in domeniile solicitate de client pentru a se emite certificate valabile.

Ce fac în cazul în care organismul de certificare identifică probleme ce nu sunt în standard?

Majoritatea standardelor internaționale de sistem de management necesită o anumită interpretare și apreciere cu privire la faptul dacă sistemele dvs. îndeplinesc fiecare cerință individuală. Auditorul dvs. extern ar trebui să aibă suficientă experiență pentru a face aceste judecăți, cu toate acestea, aveți tot dreptul să cereți auditorului să vă explice.

Explicația ar trebui să fie prin trimiterea la cerințele standardului și nu la opinia auditorului. Dacă, după discutarea problemei, încă nu sunteți mulțumit, nu vă fie teamă să escaladați problema. Toate organismele de certificare au un sistem de soluționare a eventualelor dezacorduri dintre auditor și auditat.

Trebuie să fac audit intern la fiecare 12 luni?

DA

În primul rînd, toate standardele ISO  (incluciv ISO 9001/14001/45001/13485/AS9100) stabilește că trebuie să efectuați auditul intern al organizației dvs. la intervale planificate și că trebuie să efectuați un audit dacă aceasta:

  • îndeplinește aranjamentele planificate (în ceea ce privește realizarea produsului)
  • îndeplinește cerințele standardului ISO
  • îndeplinește cerințele sistemului dvs. de management

Dar veți observa că nu spune direct că trebuie să efectuați auditul la fiecare 12 luni. Acestea fiind spuse, concretizăm că dacă ai lăsat-o mai mult de 12 luni (sau chiar mai scurte) între audituri, atunci trebuie să fi în măsură să demonstrezi că sistemul face totul ce este idicat  mai sus. Prin urmare, standardul industrial prevede la fiecare 12 luni, cu toate că acest lucru se poate schimba.

Standardul prevede, de asemenea, că atunci când planificați programul de audit, trebuie să țineți cont de „stadiul și importanța” proceselor și domeniilor care fac obiectul auditului și, în special, de rezultatele auditurilor anterioare. Cu alte cuvinte, dacă un proces este critic pentru ceea ce faceți sau auditurile anterioare au găsit probleme, atunci acest proces trebuie auditat mai des.

Pot să cotractez un prestator de servicii pentru a efectua auditul intern?

DA

Avantajul este că un auditor bun poate să-și folosească experiența pentru a identifica oportunități de îmbunătățire care nu ar fi fost posibile prin utilizarea propriului personal. Dezavantajul este că utilizarea auditorilor externi tinde să ducă la lipsa de proprietate asupra sistemului de management.

Pot fi numai companiile de producere a alimentelor certificate pentru ISO 22000?

Nu. Nu neapărat. Orice organizație din lanțul alimentar de la producătorii de furaje pînă la alimente servite consumatorilor pot obține certificarea ISO 22000. Acestea includ producătorii de hrană pentru animale, producătorii de alimente, ambalatori de alimente, distribuitori de alimente, magazine alimentare și restaurante.

Este ISO 22000 doar HACCP cu cîteva cerințe adăugătoare?

ISO22000 include toate aspectele legate de Codexul HACCP, cu adăugarea seriei a standardelor tradiționale ISO „angajamenult  managementului”, „informație documentată”, „managementul sistemului” și „îmbunătățire continuă”, precum și câteva cerințe prescrise privind siguranța alimentară care nu au a fost definit în Codexul cu principiile HACCP, de ex pregătirea pentru situații de urgență, programe operaționale prealabile.

Ce este un exemplu de OPRP(Programe Preliminare Operaționale)?

OPRP-urile aplicabile depind de rezultatul analizei de pericol a etapelor de producere și de pericolele „semnificative” rezultate pentru control, astfel încât PRP-urile (programe preliminare)să fie identificate ca OPRP-uri. Câteva exemple de OPRP din ISO22000 / FSSC includ: programe de management al alergenilor, programe de curățare / dezinfectare, măsuri de prevenire a contaminării încrucișate, igiena personalului, manipularea deșeurilor etc.

Cine este responsabil pentru siguranța alimentului în afacerea mea?

Siguranța alimentară este responsabilitatea tuturor. Proprietarul afacerii, supraveghetorul siguranței alimentelor și tot personalul implicat în procesele legate de alimentate din cadrul unei organizații joacă un rol. Fiecare are propriile roluri și responsabilități în ceea ce privește siguranța alimentară. Nu se recomanda sa fie angajata o persoana special destinata pentru acest proces.

Ce semnificațI are sănătatea șI securitatea ocupațională?

Creșterea presiunii concurențiale și timpul de răspuns tot mai rapid înseamnă că nu mai există loc de eroare pentru companiile de astăzi. Accidentele industriale și perioadele de nefuncționare, de obicei, duc la întreruperea procesului de producție și de aprovizionare și, în cel mai rău caz, pot avea ca rezultat anulări. Un sistem de sănătate și securitate la locul de muncă vă va permite să reduceți în mod demonstrabil numărul accidentelor printr-o abordare sistematică a aspectelor legate de sănătate și siguranță in munca.

De ce au înlocuit standardul OHSAS 18001 cu ISO 45001?

Peste 2 milioane de persoane mor în fiecare an ca urmare a activităților legate de muncă, conform unei estimări a Organizației Internaționale a Muncii. Majoritatea deceselor sunt legate de cancere.

Acest lucru se întâmplă în ciuda implementării standardului OHSAS 18001, actualul standard OH & S.

Pentru a rezolva acest decalaj în OHSAS 18001, ISO a lucrat la un nou standard, ISO 45001 pentru a ajuta organizațiile să-și îmbunătățească riscurile OH & S(Securitatea și sănătatea ocupațională).

Pentru care companii este necesară certificarea conform noului standard ISO 45001?

Certificarea OHSAS 18001  era potrivită pentru orice companie din orice industrie. Acest lucru nu se va schimba cu noul standard internațional ISO 45001. Dacă doriți să reduceți definitiv riscurile legate de sănătatea și securitatea la locul de muncă pentru angajații dvs., vizitatori, furnizori și furnizori de servicii, analizati riscurile ocupationale si certificați-vă managementul de sănătate și siguranță!

Cît de ușor va fi pentru utilizatorii OHSAS 18001 de a migra la ISO 45001?

Datorită numeroaselor similitudini dintre standardul ISO 45001 și standardul OHSA 18001, este de așteptat ca migrarea la ISO 45001 de către întreprinderile deja certificate pentru OHSA 18001 să necesite un efort minim dacă organizațiile sunt bine pregătite în ambele standarde (ISO 9001 si ISO 18001). În plus, datorită abordării sale la nivel înalt, companiile nu numai că vor fi mai ușor să integreze acest standard cu celelalte standarde (cum ar fi ISO 9001 și ISO 14001), dar vor beneficia toate întreprinderile, inclusiv întreprinderile mai mici care se luptă să gestioneze conformitatea cu mai mult de un standard.

Nu ați găsit răspunsul dvs.? Solicitați răspunsul la întrebarea dvs., folosind formularul.