ISO 18 001/OHSAS Sistemul de Management al Sănătăţii şi Securităţii Ocupaţionale Imprimare

ISO 18001/OHSAS Sănătatea si Securitatea Muncii (OHSAS - Occupational Health and Safety Assessement Health) prezintă cerinţele unui sistem de management care permite unei organizaţii sa-si controleze riscurile legate de sănătatea si securitatea muncii si sa-si imbunatateasca performanta manageriala. OHSAS oferă asistenta pentru o varietate de aspecte: minimalizarea riscului pentru angajaţi si alte persoane; imbunatatirea unui sistem existent de management OHSAS; demonstrarea preocuparii sau creşterea siguranţei.


Cine poate implementa un Sistem de Management al Sănătăţii şi Securităţii Ocupaţionale?

Sistemul OHSAS este aplicabil oricărei organizaţii care doreşte:


  • Să stabilească un Sistem de Management OH&S (OH&S – Sănătate şi Securitate Ocupaţională) pentru a elimina sau minimiza riscurile pentru angajaţi şi alte părţi interesate care pot fi expuse la riscuri OH&S asociate cu activităţile sale;
  • Să implementeze, să menţină şi să îmbunătăţească în mod continuu un sistem de management OH&S;
  • Să se asigure de propria conformitate cu politica sa OH&S declarată;
  • Să demonstreze această conformitate şi altora;
  • Să obţină certificarea/înregistrarea sistemului său de management OH&S de către o organizaţie externă;


Deficientele din cadrul unei companii care pot fi înlăturate prin implementarea a Sistemul de Management al Sănătăţii şi Securităţii Ocupaţionale conform ISO 18001 sunt:


  • Angajaţi lipsiţi de motivaţie;
  • Inexistenta unei politici de dezvoltare a RU;
  • Personal învechit si care nu mai corespunde cerinţelor postului;
  • Lipsa instruirii personalului si a determinării necesitaţilor de instruire;
  • Riscurile in caz de accidente nedeterminate;
  • Productivitate scăzuta;
  • Comunicare defectuoasa in cadrul companiei;
  • Lipsa încrederii personalului in compania in care activeza;


Avantajelele implementării:


  • Crearea unui cadru unic şi coerent pentru eliminarea pericolelor şi riscurilor legate de muncă;
  • Identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor profesionale;
  • Controlul eficient asupra factorilor de risc de accidentare si/sau imbolnavire profesională;
  • Imbunatăţirea condiţiilor de muncă pentru angajaţi;
  • Implementarea de măsuri care să asigure îmbunătăţirea continuă a sistemului;
  • Crearea unui sistem de muncă cu riscuri scăzute de accidentare şi / sau îmbolnăvire profesională;
  • Obţinerea unor performanţe superioare din partea angajaţilor;
  • Imbunatăţirea comunicării cu şi dintre angajaţi;
  • Imbunatăţirea mediului de muncă şi a relaţiilor interumane la locul de muncă;
  • Conştientizarea personalului cu privire la valoarea acordata de organizaţie capitalului său uman;
  • Fidelizarea personalului prin creşterea încrederii acordate.


Mituri depre ISO 18001


  • Unica sursa de motivare a angajatilor este  salariul;
  • Motivarea noneconomica este una ineficienta;
  • Este prea tarziu sa schimb ceva in cariera;
  • Fara supraveghere atenta, majoritatea angajatilor vor incerca sa scape cu cat mai putina munca;
  • Realizarea mai multor task-uri in acelasi timp este modul cel mai eficient de lucru;
  • Frica este un foarte bun factor motivational;
  • Cresterea satisfactiei muncii înseamna cresterea performantei;
  • Nivelul salariului trebuie sa fie in functie de vechime;
  • Angajatorul stie din start toate riscurile la locul de munca.

 

 

 

Pentru mai multe informaţii, puteţi să completați formularul de mai jos sau să ne contactați.

 

Clienţii noştri